Svea ekonomi/ Käytettävät sopimusehtotekstit kaupan kotisivulle
Svea ekonomi / Vilkår for bruk på butikkens hjemmesid
Leveranstid
Varor levereras normalt inom 2-4 arbetsdagar med reservation för förseningar utanför KANIs kontroll. Vid ev. utebliven, försenad leverans eller frågor kring leverans kontakta KANI via e-post eller telefon: 042-352800.
Fraktkostnad:
95kr i frakt kostnad. Vid beställning över 2000kr ex moms bjuder vi på frakten.
Transport
Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Du kan hämta ut ditt paketet på närmaste utlämningsställe
Skador på Paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna
Restorder
Vi skapar restordrar för varor som inte finns inne i lager. Vi står för frakten för din restorder
Slutsåld produkt
Är någon produkt slut går den inte att beställa i Webshopen (köpkanppen försvinner). När en vara återkommer in i lager blir Köpknappen synlig igen.
Vi reserverar oss för att vissa produkter kan vara slutsålda.
Ångerrätt/Reklamation
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Garanti
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
När du handlar hos oss får du alltid 3 månaders garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. För att garantin skall gälla krävs bevis om när varan inköpts. Spara därför kvittot - det är ditt garantibevis.
Avbeställning
Din order kan avbeställas så länge paketet inte har skickats från KANI. Du har dock full returrätt men kostnaden för frakten står du för.
Priser
Priserna är satta utifrån den svenska kronans värde på den internationella marknaden 2017. Inträffar valutaförändringar påverkar detta troligtvis våra priser.
Vi reserverar oss därmed för ev mindre prisförändringar. Vi reserverar oss rätten att i efterhand korrigera priser som felaktigt angetts i vår Webshop.
Priserna visas normalt ex moms.
Allmänt
Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” på KANIs Webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färger. Detta beror på att en dator inte kan återge exakta färger samt datorns inställningar. Vissa produkter kan även förändras i design något.
Direktfaktura
Nox Finans rutiner:
Minimiorder
Minimiorder är 500 kr exkl moms.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/